OmniMove > Oplossingen > MobileForms > Functies

OmniMove functies

OmniMove MobileForms functies

OmniMove MobileForms is een low code Mobility Platform (Mobile Enterprise Application Platform) waarmee de papieren rompslomp op een makkelijke manier kan worden vermindert. U bent zelf in staat (of met hulp van ons) zonder IT kennis de apps te maken die naadloos uw bedrijfsprocessen ondersteunen.

Door 1 van de functie(s) te selecteren wordt automatisch de lay-out, database en synchronisatie geregeld hiermee kunt U dus op een snelle manier zonder errors uw app maken.

Niet alleen voor 1 toepassing zoals een werkbon maar ook voor een offerte, bestelformulier, inspecties en/of andere toepassingen. OmniMove MobileForms is dus een compleet Mobility platform voor nu maar ook voor toepassingen die U later wil digitaliseren. Wij hebben veel templates tot onze beschikking (ruim 2500) hiermee heeft U de app al gereed en kunt U deze nog helemaal specifiek afstemmen op uw eigen wensen.

Ook wijzigingen in huidige toepassingen kunnen op een makkelijke manier worden aangepast. Hiermee bent U niet meer afhankelijk van (dure) consultants en ontwikkelaars en kunt U dit zelf op een snelle manier aanpassen. Indien er wijzigingen in uw organisatie plaatsvinden kunt U hier razendsnel op inspelen.

De functies zoals die nu aanwezig zijn, zijn ontstaan door klantwensen en er worden regelmatig door onze ontwikkelaars nieuwe functies toegevoegd aan het platform. Als klant zit U ook altijd op de laatste versie van het platform en kunt U gelijk gebruik maken van deze nieuwe functies.

Met deze functies bent u in staat uw bedrijfsspecifieke processen nog beter te ondersteunen.

OmniMove MobileForms MEAP ondersteund o.a. de volgende functies;

Toewijzen van apps

Via de portal zelf de apps toe te wijzen aan 1 of meerdere personen.

Zo krijgen de servicemonteurs hun eigen toepassing(en) zoals een werkbon maar ook de accountmanager hun eigen toepassing(en) zoals een offerte en een kan een toepassing zoals urenregistratie aan iedereen worden toegewezen. U kunt zelfs  een onderaannemer tijdelijk een toepassing toewijzen zoals bijvoorbeeld een  inspectie die moet worden uitgevoerd. Alleen toepassingen die echt relevant zijn voor de gebruiker zijn voor de gebruiker te zien.

Dispatching

Automatisch verdelen van taken / opdrachten aan de juiste gebruikers.

Als er veel opdrachten zijn is het vaak lastig om de juiste taak/opdracht bij de juiste gebruiker te krijgen. Daarom is deze functie ontwikkeld de taak / opdracht komt automatisch bij de juiste gebruiker. De taak / opdracht kan zelfs uit een ander (service)systeem komen zie ook onze integratie mogelijkheden.

Bij de opzet van een enterprise app adviseren we ook dat de gegevens al zoveel mogelijk zijn ingevuld door deze vanuit een opdracht mee te sturen. Dit heeft als voordeel dat de gegevens juist zijn en er meer gegevens bekend zijn dus hiermee kan de gebruiker zijn opdracht / taak nog efficiënter en effectiever uitvoeren. 

Foto

Ondersteuning van foto(s).

1 Foto zegt vaak meer dan 1000 woorden. Makkelijk foto(s) kunnen nemen met de camera van de tablet of telefoon. Deze wordt automatisch bij de goede bon toegevoegd zonder meer handmatig achteraf de foto te hoeven toevoegen. De foto komt automatisch op het rapport wat naar de klant wordt gemaild of later via de portal kan worden opgevraagd.

Ook kan er worden gekozen om niet gelijk een foto te maken maar een foto te kiezen van de tablet of de telefoon.

GPS

Ondersteunig van locatie- en timestamp, track en trace van personen en formulieren.

Tijdens het vastleggen wordt automatisch de GPS locatie opgeslagen (indien GPS wordt ondersteund en aan staat) er kan zelfs een GPS log worden opgeslagen om de x minuten (Android). Via de portal kan bekeken worden waar de formulieren zijn ingevuld door de verschillende gebruikers en kan zelfs bij de GPS log ook de complete route van de gebruiker worden afgespeeld (datum, tijd, snelheid, nauwkeurigheid, richting en alle gegevens van het formulier) 

Handtekening

Ondersteuning van handtekening / schetsen.

Er kan een schets worden gemaakt op de tablet ook kan een klant door het zetten van een digitale handtekening gelijk akkoord geven voor de uitgevoerde werkzaamheden. De handtekening wordt gelijk op de werkbon getoond met de andere werkzaamheden.

Rekenvelden

Ondersteuning van rekenvelden.

Gelijk het totaal bedrag uitrekenen bij een offerte app (met of zonder BTW) dit kan allemaal met het rekenveld. Of een score bijhouden tijdens een inspectie dit is allemaal mogelijk met het rekenveld. 

(QR) Barcode / RFID

Ondersteuning van (QR) barcode (iOS / Android) / RFID (Android).

De camera van het device wordt als Barcode scanner gebruikt deze herkend de barcode en geeft de waarde van de barcode terug. Hiermee is het mogelijk om snel een selectie te doen en geen verkeerde keuzes of typefouten te maken.

RFID (Android) met deze functie kan een RFID tag worden uitgelezen. Er zijn steeds meer devices zoals bijvoorbeeld de Samsung Tab Activ 2 die een RFID reader hebben en op de RFID tag kan steeds meer informatie worden opgeslagen door de device tegen de RFID tag te houden wordt de waarde van de RFID tag overgenomen in de app. Een toepassing waarin dit gebruikt kan worden zijn bijvoorbeeld dat de inspecteur naar een object gaat door RFID uit te lezen weet de inspecteur om welk object het gaat en welke gegevens nagekeken moeten worden. 

Printen

Ondersteuning mobiele printers.

In de template kunt U in ZPL code zelf aangegeven hoe de lay-out van het etiket eruit moet komen te zien maar ook hoe vaak bijvoorbeeld het etiket geprint moet worden. 

Kies een Printer item om automatisch via Bluetooth de printer te zoeken, verbinding te maken en te printen in uw eigen etiketten lay-out die u zelf kunt configureren op de portal (Android)

Ideaal om gelijk een label, etiket, bonnetje op de locatie te printen.

Workflow

Ondersteuning van workflow in en tussen forms.

Binnen de app is het mogelijk om verschillende business rules of flows aan te geven. Als bijvoorbeeld tijdens de inspectie een het inspectiepunt niet akkoord is wordt dan alleen automatisch de reden getoond en een foto waarom het inspectiepunt niet goed is. Zo kunt U ook de procedures die zijn afgesproken afdwingen in de app. Hiermee verbetert U de kwaliteit van het werk nog meer.

Stel uw eigen flow zelf of samen met onze consultants samen die naadloos aansluit op uw bedrijfsprocessen.  Als toepassing kunt U de klant een melding laten ingeven via een webform op de portal, controle van deze gegevens en via de dispatch functie doorgeven aan de juiste monteur of een compleet offerte proces dit kan allemaal via de workflow functie.

Wilt U centraal de tabellen van bijvoorbeeld de machines bijhouden met alle gegevens en niet meer in een foutgevoelige Excel. Dat kan ook allemaal via deze functie worden bijgehouden via de datasource functie kan deze weer worden gebruikt als dropdown selectie in de app. 

Cascading / Popup

Ondersteuning cascading selecties. Zijn de keuzes heel uitgebreid dan kan gebruik worden gemaakt van een cascading functie. Via een boomstructuur kan zo uiteindelijk de juist keuze worden gemaakt. Bijvoorbeeld door het object met onderdeel te selecteren kunnen alleen de selectie worden gekozen die zijn gekoppeld aan dat object met onderdeel. 

Popup functie.  Heeft U een grote selectie dan is het mogelijk om te zoeken binnen de selectie zoals bijvoorbeeld een klant of artikel (zelfs als de selectie groter is dan 1000 regels). U maakt de juiste selectie en via databinding worden gelijk alle gegevens volledig automatisch overgenomen in de app. 

Configureer

Voeg uw eigen items makkelijk toe zonder IT kennis zoals:

  • Tekst
  • Tekstarea
  • Numeriek
  • Counter
  • Selectie
  • Selectie met zoek
  • Datum
  • Tijd
  • Informatie
  • Radiobuttons
  • Readonly
  • Verplichte- en Conditionele velden.

Als bouwstenen kunt U zo zelf uw eigen app samenstellen. Het maken van een app is nog nooit zo makkelijk geweest.

Regelmatig voegen we nieuwe type items toe slechts 1 keer het jujste type in de app kiezen en automatisch wordt de database, lay-out en synchronisatie aangepast dus U kunt op deze manier ook nooit een fout maken. Mocht U toch nog vragen hebben dan kunt U altijd ons via mail of telefonisch om advies vragen. 

Mail PDF Rapportage

Gelijk een rapportage in mail naar de klant of andere betrokkenen. U bepaald zelf wat in de mail komt inclusief een PDF bijlage in uw eigen opmaak / huisstijl. De PDF kan worden samengesteld in de portal door de items van de app via drag and drop op de PDF te zetten. Niet alleen een logo kan gewijzigd worden maar de complete lay-out zoals U die wilt hebben. (voorbeeld van een PDF (Werkbon) )

Responsive

Uw eigen geconfigureerde app is makkelijk te bedienen via touchscreen. Draaien van portrait naar landscape maar ook automatisch aanpast aan de schermgrootte. De app herkend automatisch de grootte van het scherm waardoor deze automatisch wordt aangepast.

Rapportages

Doordat de data digitaal is, is de data gelijk beschikbaar. Nooit meer overtypen van gegevens!

U kunt uw data bekijken via webportal op verschillende manieren 

  • Mail
  • Rapportage - sorteren, filteren, opvragen terug te zoeken op elk item
  • Statistieken
  • Google Maps 
  • Export handmatig / automatisch
  • Excel koppeling
  • API Webservice koppeling naar andere systemen en andere Rapportage systemen zoals Tableau.

API / Datasource koppeling

Ondersteuning koppeling met externe datasources o.a. webservices, SFTP en excel.

Via onze API / datasourceconnector kunnen we redelijk makkelijk koppelen met andere software. Geen extra optie maar standaard maakt SFTP al deel uit van uw omgeving. Uw opdrachten, dropdown uit 1 centrale database. Bij integratie  kunt U zien met welke software systemen we al gekoppeld hebben. Automatisch ophalen van gegevens maar ook weer terugsturen zoals gelijk factureren behoort allemaal tot de mogelijkheden.

On- offline

Altijd door kunnen werken onafhankelijk van de verbinding. Geen (dure) roaming kosten en ook kunnen doorwerken waar er geen of slechte verbinding is. 

U kunt zelfs goed in een kelder zonder verbinding uw werk doen of een data verbinding is onderweg helemaal niet meer nodig zodat het ook mogelijk is op kantoor de gegevens te synchroniseren. Op de device wordt automatisch bijgehouden welke gegevens nieuw zijn zodat niet onnodig veel informatie wordt gesynchroniseerd.

Cloud

U hoeft niet te investeren in dure servers en hardware. U kunt overal toegang krijgen tot uw gegevens. Wij staan met onze eigen servers in het streng beveiligde datacenter van KPN.

U hebt geen omkijken meer naar het updaten, beheren en onderhouden van de benodigde hard- en software van de server. U zit ook altijd op de laatste versie van de software. Wij breiden regelmatig de functionaliteit uit van het platform waar U dan ook gelijk van profiteert.

Tevens biedt dit garantie op stabiliteit en bereikbaarheid van uw OmniMove MobileForms MEAP omgeving.

Security

Gegevens worden gecomprimeerd en via encrypty overgezet van de server naar de buitendienst medewerker en weer terug. Het KPN  datacenter is ISO 27001 gecertificeerd en is gevestigd in Nederland.

OmniMove maakt bewust gebruik van een datacenter in Nederland. In Nederland is er een uitermate hoge beschikbaarheid van internet – met bijbehorende snelheid – aanwezig. De informatie die bij Nederlandse datacenters is opgeslagen, valt onder de Nederlandse en Europese (privacy-)wetgeving. Daarmee wordt de internationale – en discutabele – regelgeving als de Amerikaanse Patriot Act of de Safe Harbour-beschikking buiten spel gezet.

Voordelen

  • Bespaar tijd.
  • Dubbele invoer van gegevens is verleden tijd.
  • Gebruiksvriendelijke en gestructureerde werkwijze.
  • Het systeem is flexibel; u kunt zelf uw formulieren op maat maken.
  • De formulieren zijn geschikt voor diverse toepassingen.
  • U kunt makkelijk wijzigingen doorvoeren in uw formulieren.
  • U kunt zowel online als offline uw formulieren invullen.

  

info@omnimove.nl | +31(0)33 245 2443 |  OmniMove Mobile Solutions B.V. | © 2003-2024