OmniMove > Oplossingen > MobileForms > Referenties

Referenties

OmniMove brengt de overzichtelijkheid van het formulier en de snelheid van e-mail samen in MobileForms: digitale formulieren in elke gewenste vorm die via een mobiele device (iPhone / iPad / Android device / PDA / Tablet / Notebook, Telefoon) ingevuld en verzonden worden. 

Met MobileForms configureert u zelf uw eigen enterprise app, via uw mobiele device vult u zelf de gegevens aan die u tijdens een gesprek, bezoek of inspectie direct kunt ingeven! In deze specifiek voor de buitendienst ontwikkelde oplossing staat de optimale ondersteuning de van mobiele processen met bestaande interne bedrijfsprocessen voorop.

Benieuwd naar ervaringen uit de praktijk?

Ecowater met OmniMove MobileForms klaar voor de digitale revolutie!

Het papier op de werkvloer wordt momenteel in een snel tempo vervangen door smartphones of tablets. Ecowater is marktleider in waterverzachters. Voor het onderhoud van die toestellen beschikt Ecowater over een team van professionele service engineers voor particulieren en de industrie. Het bedrijf is overtuigd van de de digitale revolutie en heeft besloten tablets in te zetten. 

Uitdaging

Ecowater zocht een oplossing ter vervanging van hun verouderde PDA oplossing en papieren rompslomp.

Met de nodige ervaring en ideeën zijn de toepassingen (zonder opleiding) volledig door de klant zelf geconfigureerd.

Oplossing

Service engineers zijn uitgerust met een Samsung Tab Activ tablet met OmniMove MobileForms geleverd via onze Belgische partner Bluefields.

OmniMove MobileForms is gekoppeld aan:

  • Ortec planning
    • klanten kunnen in de planning 24/7 hun afspraken maken, inzien en worden automatisch tijdig over hun afspraak geïnformeerd
    • routeoptimalisatie voor de service engineers
  • ERP Backoffice systeem van Ecowater

Lees hier meer over de uitgebreidere procesflow bij Ecowater. 

Resultaten

  • Met de nodige ervaring en ideeën zijn de toepassingen (zonder opleiding) volledig door de klant zelf geconfigureerd. Bij nieuwe ideeën worden deze gelijk toegepast in de app hierdoor bespaart Ecowater veel duur maatwerk. 
  • Ecowater heeft nu meerdere toepassingen en wordt door ruim 40 servicemonteurs gebruikt en heeft totaal 60 gebruikers. 
  • Betrouwbaarder informatie doordat deze heel gestructureerd wordt aangeleverd en specifiek afgestemd op het proces van Ecowater
  • Eenvoudiger kunnen analyseren, communiceren en rapporteren van de verschillende toepassingen.
  • Flexibel te gebruiken, Ecowater kan zelf zijn eigen apps maken en configureren en kan zo snel inspelen op wensen en eisen vanuit de gebruikers en de markt.
  • Gebruikersvriendelijker dan papieren formulieren.
  • Extra tijd door minder administratie.
  • Meer efficiency van de processen.

Toepassingen

  • Service- , werkbon
  • Offerte aanvragen
  • Installatie / Plaatsingsverslag
  • Onderhoudscontracten afsluiten
  • Retouren
  • Incident meldingen
  • Bestelformulieren Gereedschap, Verbruiksgoederen, Documenten, Folders
  • Zoutmutaties
  • Schade formulier voertuig

Bekijk hier hoe OmniMove MobileForms succesvol wordt ingezet bij Ecowater.

(met dank aan onze partners Bluefields en Samsung)

 

 

 

Houtman Electrotechniek

Jacco heeft altijd al twee rechterhanden gehad. Hij was vroeger ook al echt met draden bezig en schema’s te maken. Hij is trots op wat hij nu heeft bereikt. Hij is voor zichzelf begonnen en heeft nu een goedlopende business. Hij vindt zijn werk zo leuk dat hij gemotiveerd en met energie thuis. Van ‘yes!’ wat een mooie en geweldige dag. Hij is direct vanaf het begin met zijn bedrijf gestart met InformerOnline. Informer werkt volgens hem handig, is makkelijk te bedienen en ook makkelijk te controleren voor de boekhouder.

Uitdaging

Jacco deed zijn werkbonnen in eerste instantie allemaal met de hand. Deze werkbonnen voerde hij allemaal in de avond met de hand in InformerOnline in en dat was behoorlijk tijdrovend. 

Oplossing 

OmniMove Werkbon - Inspectie app  gekoppeld aan Informer Online.

Werkwijze

  1. De Werkbon wordt gelijk in de OmniMove MobileForms app bij de klant ingegeven.
  2. Als de klant al bekend is in Informer Online, wordt de klant geselecteerd in de app anders worden de gegevens zoals naam, adres ingevuld en wordt de klant automatisch aangemaakt in Informer Online.
  3. De Werkbon wordt verder ingevuld met de werkzaamheden eventueel aangevuld met een foto.
  4. De klant zet zijn handtekening voor akkoord. 
  5. De Werkbon wordt verzonden de klant ontvangt een mail met de werkbon als PDF bijlage.
  6. Tegelijk wordt er automatisch een factuur aangemaakt in Informer Online en hoeft de Werkbon niet opnieuw te worden ingegeven.
  7. De klant ontvangt automatisch vanuit Informer de factuur per mail en de administratie is gelijk up to date.

Resultaat

  • Besparing van 1 uur per dag
  • Snellere facturatie
  • Administratie gelijk up to date zonder fouten
  • Meldingen / storingen bij een klant zijn makkelijker terug te vinden
  • Lay-out wijzigingen en eventuele extra inspecties / aanpassingen zijn door het flexibele platform  makkelijk aan te passen
  • Geen papieren rompslomp meer

 

 

Casestory Besix en Dura Vermeer

OmniMove MobileForms is een succesvolle toepassing die bij repeterende inspecties veel voordelen oplevert en snel is terug te verdienen.  Marc Debandt, projectleider Besix Nederland

Het belangrijkste resultaat van onze nieuwe manier van werken is de mogelijkheid om zowel sneller als veel eenvoudiger alle resultaten te kunnen evalueren en rapporteren. Edwin van Groeningen, hoofd werkvoorbereiding van Dura Vermeer

Project

Bouwcombinatie DODO bestaande uit de bedrijven Besix, Dura Vermeer en GTI Infra, realiseert voor het verbreden van de A2 de grootste snelwegoverkapping in Nederland. Traditioneel inspecteren de uitvoerders de constructiedelen met behulp van papieren checklisten. Om het grote aantal kwaliteitsinspecties zowel efficiënter alsook inzichtelijker te kunnen uitvoeren, is een mobiele digitale formulierapplicatie geïmplementeerd. Deze is gemaakt met OmniMove MobileForms MEAP (Mobile Enterprise Application Platform). 

Uitdaging

Efficiënt  uitvoeren en verwerken van kwaliteitsinspecties.

Oplossing

Eenvoudig te gebruiken en flexibel te configureren mobiele en digitale formulieren met OmniMove MobileForms MEAP.

Resultaten

Eenvoudiger kunnen analyseren, communiceren en rapporteren van kwaliteitsinspecties. Flexibel te gebruiken mobiele formulieroplossing. Gebruiksvriendelijker dan papieren formulieren.

Download hier de volledige casestory

OmniMove MobileForms successtory Besix en Dura Vermeer  (pdf)

Casestory Securitas

 

 De belangrijkste argumenten om voor OmniMove MobileForms te kiezen zijn de eenvoud en vergaande flexibiliteit om zelf mobiel te gebruiken formulieren te kunnen configureren en het feit dat de oplossing als volledig gehoste webapplicatie te gebruiken is. Ari-Jan van de Bunt, Branch Manager Openbaar Vervoer Securitas

Securitas is met 300.000 medewerkers wereldwijd marktleider op het gebied van beveiliging. Het bedrijf richt zich met professionele oplossingen op het beveiligen van woning, werkplek en gemeenschap. Drie rode bollen in het logo symboliseren de basiswaarden van Securitas, zijnde integriteit, waakzaamheid en behulpzaamheid. In Nederland opereert het bedrijf vanuit 16 regionale vestigingen en een hoofdkantoor in Badhoevedorp.

Uitdaging

Sneller en pro-actief rapporteren aan klanten om beveiligingswerk inzichtelijker te maken. 

Oplossing

Eenvoudig te gebruiken en flexibel te configureren mobiele en digitale formulieren met OmniMove MobileForms.

Resultaten

Met OmniMove MobileForms MEAP in de cloud kan Securitas de vele dagelijkse beveiligingsrapporten veel sneller en efficiënter verwerken. Tevens is de administratieve last voor de medewerkers verlaagd en een kwaliteitsverhoging gerealiseerd in de management- en klantrapportages .

Download hier de volledige casestory

OmniMove MobileForms successtory Securitas (pdf)

Casestory Scania

Het zorgt voor tijdwinst, maar voor ons is het belangrijkste dat de mobiele oplossing de veiligheid vergroot.
Mike van der Hulst security manager Scania / Securitas

Uitdaging

In en om de fabriek van Scania in Zwolle zijn meer dan 1.500 nooduitgangen, technische ruimtes, en blusmiddelen aanwezig. Om de veiligheid te waarborgen, wordt elk item maandelijks geïnspecteerd door Securitas, de security-partner van de multinational.

Oplossing

Door het toepassen van  OmniMove MobileForms is dit proces geoptimaliseerd.

Resultaat

Het zorgt voor tijdwinst, maar voor ons is het belangrijkste dat de mobiele oplossing de veiligheid vergroot , aldus Mike van der Hulst, security manager bij Securitas. 

Download hier de volledige casestory

OmniMove MobileForms successtory Scania (pdf)

Casestory T-Mobile

Na een aantal maanden praktijkervaring concludeer ik alleen maar dat wij deze mobiele CRM oplossing al jaren eerder hadden moeten aanschaffen 
Jurgen Dhollander, manager Sales Promotion T Mobile

T-Mobile Netherlands is een leverancier van mobiele communicatie voor consumenten en zakelijke gebruikers. Het bedrijf maakt onderdeel uit van het wereldwijd opererende T-Mobile International, een dochter van Deutsche Telekom.

Uitdaging

Efficiency en meetbaarheid van Sales Promoters verbeteren met een mobility oplossing.

Oplossing

Eenvoudig te gebruiken en flexibel te configureren mobiele en digitale formulieren met OmniMove MobileForms MEAP (Mobile Enterprise Application Platform) in de cloud.

Resultaten

  • Efficiencyverhoging door automatisering papierstroom van 400 tot 500 formulieren per week
  • Verbetering planbaarheid en beheersing van de Sales Promotion activiteiten
  • Tijdbesparing en nauwkeurigheidsverhoging in managementrapportages
    Besparing op Sales Promotion materialen en archiveerbehoefte 

Download hier de volledige casestory

OmniMove MobileForms successtory T-Mobile (pdf)

Overtuigd?

Maak dan gebruik van de OmniMove MobileForms proef! 

Twee maanden gebruik van OmniMove MobileForms, inclusief een uitgebreide instructie.

Vul hier het aanvraagformulier voor meer informatie over de proef in 

Voordelen

  • Bespaar tijd.
  • Dubbele invoer van gegevens is verleden tijd.
  • Gebruiksvriendelijke en gestructureerde werkwijze.
  • Het systeem is flexibel; u kunt zelf uw formulieren op maat maken.
  • De formulieren zijn geschikt voor diverse toepassingen.
  • U kunt makkelijk wijzigingen doorvoeren in uw formulieren.
  • U kunt zowel online als offline uw formulieren invullen.

  

info@omnimove.nl | +31(0)33 245 2443 |  OmniMove Mobile Solutions B.V. | © 2003-2024